در نشست صمیمانه دبیر جشنواره پژواک با برگزیدگان دوره سوم مطرح شد:

قالب مستندسازی با جشنواره پژواک احیا شد | ساخت برنامه بر مبنای سند تحول

نشست صمیمانه حمیدرضا افتخاری، دبیر سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با برگزیدگان این دوره از جشنواره عصر چهارشنبه ۹ خرداد با هدف آسیب شناسی سه دوره از برگزاری جشنواره و پیشنهادهایی برای برگزاری جشنواره چهارم در سالن جلسات معاونت  صدا برگزار شد.
نشست صمیمانه حمیدرضا افتخاری، دبیر سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با برگزیدگان این دوره از جشنواره عصر چهارشنبه ۹ خرداد با هدف آسیب شناسی سه دوره از برگزاری جشنواره و پیشنهادهایی برای برگزاری جشنواره چهارم در سالن جلسات معاونت  صدا برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۵۸۹۳۶

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، حمیدرضا افتخاری، دبیر سومین جشنواره ملی مستند رادیویی ضمن تبریک به برگزیدگان این دوره از جشنواره گفت: امروز جمع شده ایم تا آنچه در سه دوره از جشنواره پژواک رخ داده را آسیب شناسی کنیم و هم اندیشی برای دوره چهارم داشته باشیم.

قالب مستندسازی با جشنواره پژواک احیا شد | ساخت برنامه بر مبنای سند تحول

وی در ادامه با بیان این که در این دوره از جشنواره رقابت میان نامزدها تنگاتنگ بود، افزود: شما برگزیدگان با صدم امتیاز برگزیده شده اید، به همین دلیل تاکید کردم رقابت تنگاتنگ میان آثار شما بود. معتقدم این جشنواره به بلوغ رسیده است.

وی بیان کرد: ضمن اینکه در این نشست صمیمانه گرد هم آمدیم تا به جمع بندی برسیم که چه باید کرد تا دوره چهارم، جشنواره بهتری باشد، زیرا پیش بینی شده که جشنواره در قالب های مختلف و بین المللی برگزار شود.

افتخاری با بیان نحوه داوری ها عنوان کرد: داوران با حساسیت بالا و دقت بسیار آثار را مورد ارزیابی قرار داده و داوری شدند. 

دبیر جشنواره با اشاره به اینکه تم جشنواره امیدآفرینی بود، توضیح داد: ما تلاش کردیم امیدآفرینی را در جشنواره پژواک ترویج بدهیم. برنامه سازان باید برنامه ای بسازند که فرامتن آن امیدآفرین باشد. 

افتخاری با تاکید بر این که جشنواره باید چهارچوب خود را مشخص کند، اظهار داشت: جشنواره ها دو مدل رویکرد دارند، فرم محور و محتوا محور.  هدف سه دور جشنواره احیا مستند رادیویی بود، زیرا در جدول پخش رادیو، مستند جایی نداشت یا کم بود. این در حالی است که هم اکنون مستندهای بسیاری تولید و پخش می شود که نشان دهنده این است که جشنواره به اهداف خودش و به بلوغ رسیده است. 

دبیر جشنواره پژواک در ادامه افزود: ما به اهداف خود رسیده ایم و در دوره بعدی، جشنواره بین الملل و در همه گونه ها برگزار خواهد شد.  قصد داریم برنامه سازان را به سمتی سوق دهیم که برنامه هایشان را براساس سند تحول بسازند. کمک می کنیم تا برنامه سازان ایده های جدید ارائه کنند.

وی در ادامه درباره اضافه شدن واکنش سریع در جشنواره پژواک گفت: با افزودن این بخش قصد داشتیم توانمندسازی رادیو و برنامه سازان را نشان دهیم. در این بخش آثار قابل توجهی دریافت شد و برگزیدگان این بخش ها معرفی شدند.

افتخاری در پاسخ به این سوال که چرا در هر بخش از جشنواره نفرات اول تا سوم معرفی نشده اند و فقط برگزیده انتخاب شد؟ توضیح داد: دلیل این مساله این بود که ما به استانداردها نزدیک شویم. به همین دلیل این روش اتخاذ شد.

پیشنهاد برگزیدگان دوره سوم جشنواره پژواک

برگزیدگان با بیان پیشنهاد به واکاوی سه دوره از جشنواره گذشته پرداختند و توصیه های خود را مطرح کردند. یکی از برگزیدگان جشنواره پیشنهاد داد جشنواره از تک قالب بودن خارج شود و بخش های دیگر هم اضافه شود. 

یکی دیگر از برگزیدگان بر این باور بود که بهتر است موضوعات بیشتری به جشنواره اضافه شود.

یکی از برگزیده ها عنوان کرد: دست نسل جوان را در انتخاب موضوع ها و قالب ها باز بگذارید. ضمن اینکه اتفاق خوبی بود که جشنواره اختصاصی مستند داشتیم. 

یکی دیگر از برگزیدگان درخواست کرد تا با حضور داوران آثار برگزیده تحلیل و بررسی شود. دستاورد جشنواره این بود که وعده نداده بودند. برای ایجاد انگیزه امتیاز خاصی به برگزیده ها دهید. 

برگزیده دیگری تاکید کرد: بهتر است جایزه ویژه استان ها را منفک کنید. همچنین در این نشست صمیمانه پیشنهاد شد کارگاه های آموزشی در جشنواره پژواک با جدیت بیشتر پیگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها